Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky ("Podmienky") upravujú práva a povinnosti kupujúcich a predávajúceho (obchodná spoločnosť LEMON trade, s.r.o. so sídlom Družstevná 849, 027 43 Nižná) v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom E-shopu na našich základných webových stránkach:
https://gabionylemon.sk/, https://gabionylemon.cz/, https://gabionylemon.pl/, https://gabionylemon.com/, https://gabionenlemon.de/ , https://plotylemon.sk/
Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu.
Ako určite viete, tak komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás. Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom E-shope, bude mať táto konkrétna dohoda prednosť pred týmito Podmienkami. Tieto ochodné podmienky sa primerane vzťahujú aj na všetky ostatné zmluvy uzatvorené na diaľku a dohodnuté individuálne (napríklad cez e-mail).
Článok I.
Niektoré definície
· Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar;
· Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;
· Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;
· DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov alebo bez tejto dane ak ste platcom DPH;
· E-shop je internetový obchod prevádzkovaný Predávajúcim, na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru;
· Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
· Objednávka je neodvolateľný návrh Kupujúceho na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Predávajúcim;
· Tovar tvoria podľa Nášho e-shopu ak nie je uvedené inak : gabiónové ploty, gabiónové koše, gabiónové siete, plotové panely, doplnky – motážne prvky, gabionové kvetináče, výdreva, bráničky a brány, podhrabové dosky, pletivá, vyvýšené záhony, plotové stĺpiky;
· Užívateľský účet je účet zriadený na základe Kupujúcim uvedených údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv;
· Predávajúci email obchod@gabionylemon.sk / obchod@gabionylemon.cz / sklep@gabionylemon.pl / obchod@plotylemon.sk , telefónne číslo +421 910 156 643 / +420 723 090 974 / +48 574 266 630 / +421 902 224 433 , právnymi predpismi označovaný ako predávajúci v prípade ak kupujúcim je podnikateľ alebo obchodník ak kupujúcim je fyzická osoba spotrebiteľ;
· Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania;
· Kupujúci je osoba nakupujúca na Eshope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci alebo spotrebiteľ podľa toho či kupujúci koná ako fyzická osoba, spotrebiteľ alebo podnikateľ;
· Zmluvné strany sú Predávajúci a Kupujúci (Spotrebiteľ);
· Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy Kupujúci od Predávajúceho dostane potvrdenie Objednávky.
Článok II.
Všeobecné ustanovenia A POUČENIE
1. Kúpa Tovaru cez webové rozhranie E-shopu sa riadi týmito Podmienkami.
2. Pri nákupe Tovaru je Kupujúci povinný poskytnúť Predávajúcemu všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré Kupujúci poskytol pri objednaní Tovaru bude Predávajúci považovať za správne a pravdivé.
Článok III.
Uzatvorenie zmluvy
1. Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu. Odoslaním Objednávky Kupujúci súhlasí s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku. Zmluva je uzavretá v deň, keď Kupujúcemu dôjde od Predávajúceho doručenie potvrdenia Objednávky.
2. K tomu, aby sme mohli zmluvné strany Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby Kupujúci na E-shope vytvoril návrh Objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:
a) Ak je Kupujúci fyzická osoba, spotrebiteľ (súkromná osoba – nepodnikateľ) ide o: meno a priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo, emailovú adresu,
b) Ak je Kupujúci fyzická osoba (podnikateľ) ide o: meno, priezvisko a dodatok obchodného mena (ak máte v názve dodatok obchodného mena), adresu miesta podnikania alebo adresu prevádzky, adresu miesta doručenia tovaru ak je odlišná od adresy miesta podnikania alebo miesta prevádzky, IČO, DIČ, IČ DPH (ak ste platiteľom DPH) telefónne číslo, emailovú adresu;
c) Ak je Kupujúci právnická osoba (s.r.o., a.s., k. s., v.o.s., družstvo, nadácia, obec, škola, združenie a iné) ide o: obchodné meno, adresu sídla alebo adresu prevádzky, adresu miesta doručenia tovaru ak je odlišná od adresy sídla alebo miesta prevádzky, IČO, DIČ, IČ DPH (ak ste platiteľom DPH). Identifikačné údaje Kupujúceho uvedené v objednávke v zmysle čl. III. bod 2., písmená a)-c) sú považované za fakturačné údaje.
d) Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označuje Kupujúci Tovar, o ktorého nákup má záujem, tlačidlom "Pridať do košíka");
e) Informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene s DPH, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;
f) Identifikačné údaje Kupujúceho slúžia najmä na to, aby Predávajúci mohol doručiť objednaný Tovar. Objednávka Kupujúceho ďalej obsahuje ďalšie základné údaje podľa vybraného druhu Tovaru (napr.spôsob montáže, výšku plotu či povrchovú úpravu a pod.).
g) V priebehu tvorby návrhu Objednávky môže Kupujúci až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednať s povinnosťou platby" Objednávku Kupujúci vytvorí. Pred stlačením tlačidla musí Kupujúci ešte potvrdiť oboznámenie sa a súhlas s týmito Podmienkami a so spracovaním osobných údajov. V opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla v zelenompoli "Objednať s povinnosťou platby" budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Predávajúcemu. Ak sa Kupujúci pri zadávaní fakturačných údajov pomýlil alebo si nebol istý či zadal správne fakturačné údaje je povinný bezodkladne kontaktovať Predávajúceho, a to najneskôr nasledujúci pracovný deň so žiadosťou o opravu poskytnutých fakturačných údajov. V prípade, že Kupujúci bude aj napriek tomu, že zadal nesprávne fakturačné údaje a nevyužil lehotu nasledujúceho pracovného dňa na odstránení nedostatkov v poskytnutých fakturačných údajoch trvať na oprave faktúry a prípadných príslušných dokladov, oprava bude možná max. do 15-teho dňa v mesiaci nasledujúcom po mesiaci, v ktorom bola faktúra s chybne poskytnutými fakturačnými údajmi dodaná (viď dátum dodania na faktúre) a bude mu účtovaný administratívny poplatok vo výške 30,00€ s DPH. Po uvedenom 15-tom dni v mesiaci už zo systémových dôvodov nebude možné fakturačné údaje meniť.
h) Objednávku Kupujúceho Predávajúci potvrdí v čo najkratšom čase po tom, kedy bude Predávajúcemu doručená, a to správou odoslanou na e-mailovú adresu Kupujúceho zadanú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením Objednávky dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Podmienky v znení účinnom ku dňu uzatvorenia Zmluvy tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
i) Môžu nastať aj prípady, keď Predávajúci nebude môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy Tovar nie je dostupný. V prípade, ak nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý Predávajúci Objednávku nepotvrdí, je Predávajúci povinný kontaktovať Kupujúceho a zaslať Kupujúcemu ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy bude nová ponuka Kupujúcim písomne (elektronicky) potvrdená.
j) V prípade, že v rámci E-shopu alebo v návrhu Objednávky bude uvedená zjavne chybná Cena najmä v dôsledku technickej chyby, Predávajúci nie je povinný Kupujúcemu Tovar za túto Cenu dodať ani v prípade, keď Kupujúci dostal potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Predávajúci bezodkladne kontaktuje Kupujúceho a zašle ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, keď Kupujúci ponuku potvrdí. V prípade, že novú ponuku Predávajúceho Kupujúci nepotvrdí ani v lehote 3 dní od jej odoslania, je Predávajúci oprávnený od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, kedy Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či je navyše číslica.
k) V momente uzatvorenia Zmluvy podľa bodu 1. tohto článku, vzniká Kupujúcemu záväzok na zaplatenie Celkovej ceny.
l) V prípade, že Kupujúci má zriadený Užívateľský účet, môže Kupujúci uskutočniť Objednávku prostredníctvom tohto užívateľského účtu. Aj v takom prípade má však Kupujúci povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť vyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade Kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať identifikačné údaje.
Článok IV.
Užívateľský účet
1. Na základe registrácie v rámci E-shopu môže Kupujúci pristupovať do svojho Užívateľského účtu.
2. Výhodou užívateľského účtu je, že Kupujúci má všetky objednávky a ostatné dokumenty na jednom mieste. Navyše Kupujúci nemusí cez svoj užívateľský účet opakovane vyplňovať identifikačné údaje.
3. Pri registrácii Užívateľského účtu je povinnosťou Kupujúceho uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.
4. Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je povinnosťou Kupujúceho zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, ak dôjde k zneužitiu údajov Kupujúceho, nenesie za uvedené Predávajúci žiadnu zodpovednosť.
5. Užívateľský účet je osobný a Kupujúci nie je oprávnený umožniť jeho využívanie tretími osobami.
6. Užívateľský účet je Predávajúci oprávnený zrušiť v prípade porušenia povinnosti Kupujúcim vyplývajúce z uzavretej Zmluvy.
7. Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia zo strany Predávajúceho.
Článok V.
Cenové a platobné podmienky, výhrada vlastníckeho práva
1. Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky, a teda v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky dopravy.
2. Celková cena je uvedená vrátane DPH alebo bez v závislosti od toho či je kupujúci platcom DPH. Celková cena je vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.
3. Platbu Celkovej ceny je Predávajúci oprávnený požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môže Kupujúci vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
a) Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby zašle Predávajúci Kupujúcemu v rámci potvrdenia Objednávky.
b) Platobnou kartou.
c) Dobierkou. V takom prípade dôjde k platbe pri doručení Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru.
d) V hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere priamo u Predávajúceho. V hotovosti je možné hradiť Tovar v prípade prevzatia u Predávajúceho. V prípade platby v hotovosti pri osobnom odbere je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
4. Faktúra bude vystavená a vytlačená a fyzicky priložená k objednanému Tovaru.
5. Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho až dňom zaplatenia Celkovej ceny za Tovar a prevzatie Tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na účet Predávajúceho, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
Článok VI.
Dodacie podmienky, prechod nebezpečenstva a náhodného zhoršenia Tovaru
1. 1. Tovar Predávajúci doručí Kupujúcemu spôsobom podľa voľby Kupujúceho, a to nasledovne:
a) osobný odber priamo v našej predajni: Ul. Družstevná 849, 027 43 Nižná alebo
b) doručenie prostredníctvom Predávajúceho alebo dopravných spoločností Geis, GLS.
2. Tovar je možné doručiť aj do zahraničia.
3. Doba doručenia Tovaru vždy závisí na jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaná doba doručenia Tovaru bude Kupujúcemu oznámená v potvrdení Objednávky. Minimálna doba dodania sú tri dni. Maximálna doba dodania je 6 – 8 týždňov od potvrdenia Objednávky, ak nie je uvedené inak.
4. V prípade osobného odberu na prevádzke vždy o možnosti vyzdvihnutia Tovaru informuje Predávajúci Kupujúceho prostredníctvom e-mailu.
5. Pri preberaní Tovaru od dopravcu alebo od Predávajúceho je povinnosťou Kupujúceho skontrolovať Tovar a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Predávajúcemu.
6. Tovar je Kupujúci povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný Tovar Kupujúci podľa predchádzajúcej vety neprevezme, e-mailom Predávajúci oznámi, na ktorom mieste si môže Kupujúci Tovar prevziať (vrátane lehoty na jeho prevzatie) alebo Tovar na základe písomnej žiadosti Kupujúceho zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy si mal Tovar prevziať, opätovne Predávajúci doručí, pričom sa Kupujúci zaväzuje uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru. V prípade, ak Kupujúci poruší svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa bodu 4. tohto článku Podmienok, nemá to za následok porušenie povinnosti Predávajúceho Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar Kupujúci neprevezme, nie je odstúpením od Zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Ak Tovar Kupujúci neprevezme ani v dodatočnej lehote, vzniká Predávajúcemu právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa Predávajúci rozhodne právo na odstúpenie využiť, je odstúpenie účinné v deň, kedy bude odstúpenie Predávajúcemu doručené. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody či ušlého zisku, ak vznikne.
7. Ak je z dôvodov vzniknutých na strane Predávajúceho Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je povinnosťou Kupujúceho nahradiť Predávajúcemu náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje na zaplatenie uvedených nákladov Predávajúci zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Zmluve, a to so splatnosťou do 14 dní od doručenia e-mailu.
8. Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza z Predávajúceho na Kupujúceho v okamihu, keď Tovar Kupujúci prevezme. V prípade, keď Tovar Kupujúci neprevezme, s výnimkou prípadov podľa bodu 4. tohto článku Podmienok, prechádza na Kupujúceho nebezpečenstvo náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, keď Kupujúci mal možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov na strane Kupujúceho k prevzatiu Tovaru nedošlo. Prechod nebezpečenstva a náhodného zhoršenia Tovaru znamená, že od tohto okamihu nesie všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru Kupujúci.
9. V prípade, že nebude Predávajúci schopný Tovar dodať v určenej lehote od potvrdenia Objednávky, a to z akéhokoľvek dôvodu, je Kupujúci oprávnený od Zmluvy odstúpiť.
10. Napríklad pri gabiónových sieťach ak je hodnota objednávky Kupujúceho do 500 €, tieto Predávajúci odošle kuriérom do 5-15 pracovných dní. Pri objednávke gabionových košov nad 500€ poskytne Predávajúci Kupujúcemu dovoz tovaru rozvozom ZDARMA do 15 pracovných dní. Neplatí to ale na systém PRAKTIK a PREMIUM. Čo sa týka plotového systému PREMIUM tento sa vyrába individuálne (každému kupujúcemu na mieru) a následne sa žiarovo zinkuje v externej zinkovni, jeho dodacia doba je približne v rozpätí 4 – 6 týždňov. Plotový systém PRAKTIK sa snaží Predávajúci držať skladom a je pripravený k okamžitému odberu.
11. V prípade, ak doba doručenia Tovaru je dlhšia ako maximálna doba podľa bodu 3. tohto Článku Podmienok, Predávajúci je povinný o tom Kupujúceho informovať, najmä prostredníctvom informácie o orientačnej dobe dostupnosti Tovaru uverejnenej na E-shope a zaslaním osobitného e-mailu so žiadosťou o potvrdenie, že Kupujúci berie na vedomie novú dodaciu lehotu Tovaru. Ak nebude Kupujúci s novou dodacou lehotou súhlasiť, má právo od Zmluvy odstúpiť.
Článok VII.
Práva zo zodpovednosti za vady
1. Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady
a) Predávajúci je povinný dodať Tovar v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.
b) Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri jeho prevzatí v prípade ak ide o vady, ktoré nevznikli z dôvodu prepravy od externého dopravcu alebo neskôr nesprávnou montážou.
c) Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia Tovaru zo strany Kupujúceho.
d) Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru Kupujúcim.
e) Práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich Kupujúci neuplatní v záručnej dobe.
f) Predávajúci zaručuje, že v dobe prechodu nebezpečenstva a náhodného zhoršenia Tovaru podľa Článku VI. Týchto Podmienok je Tovar bez vád, najmä, že:
- má vlastnosti, ktoré si Predávajúci dohodol s Kupujúcim a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré boli pri popise Tovaru uvedené, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru očakávať;
- je vhodný na účely, ktoré boli uvedené pri Tovare alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé;
- je v zodpovedajúcej kvalite a kvantite;
- spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;
- nie je zaťažené právami tretích strán.
2. Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
a) Pri prevzatí Tovaru je Kupujúci povinný Tovar dôkladne prezrieť a skontrolovať. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) je Kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 3. tohto Článku. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nie je Predávajúci povinný prihliadať.
b) Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), je Kupujúci povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 3. tohto Článku bez zbytočného odkladu po tom, čo vadu na Tovare zistil, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
c) Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady Tovaru. Právo zo zodpovednosti za vady nemôže Kupujúci uplatniť najmä na vady spôsobené chybnou montážou, opotrebením, mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach a pod. Za chybnú montáž sa považuje najmä montáž v rozpore s montážnym návodom zverejnením na našom webovom sídle. Odkaz na montážny návod je tu : https://gabionylemon.sk/montazne-navody/ / https://gabionylemon.cz/stranka/montazni-navody / https://gabionylemon.pl/strona/instrukcje-montazu .
d) Kupujúci nie je oprávnený uplatniť právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak o vade Kupujúci vedel pred prevzatím Tovaru, resp. na predmetné vady bol Predávajúcim písomne upozornený.
3. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)
a) V prípade, že bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa bodu 2. tohto Článku, je Kupujúci oprávnený takú vadu Predávajúcemu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu, a to na adresy Predávajúceho (korešpondenčnú) : Družstevná 849, 027 43 Nižná alebo (mailovú): obchod@gabionylemon.sk / obchod@gabionylemon.cz / sklep@gabionylemon.pl / obchod@plotylemon.sk . Po doručení reklamácie Predávajúci bezodkladne vydá potvrdenie o vytknutí vady t. j. potvrdenie o prijatí reklamácie (ďalej len „Potvrdenie“) Kupujúcemu. Potvrdenie obsahuje okrem identifikácie Predávajúceho a Kupujúceho tiež požadovaný spôsob a dátum vybavenia reklamácie vrátane popisu reklamovaného Tovaru. Pre reklamáciu môže Kupujúci využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany Predávajúceho.
b) V oznámení o uplatnení reklamácie Kupujúci predovšetkým uvedie popis vady Tovaru a identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý má záujem dostať vyrozumenie o spôsobe
vybavenia reklamácie, a tiež Kupujúci uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bodoch 4. až 9. Článku VIII. týchto Podmienok si uplatňujete;
c) Pri uplatnení reklamácie predloží Kupujúci Predávajúcemu aj doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy;
d) Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň doručenia vadného Tovaru Predávajúceho spolu s príslušnými údajmi a dokladmi podľa písmena b) a c) tohto bodu Podmienok. V prípade, ak je podanie Kupujúceho, ktorým si uplatňuje reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne e-mailom alebo telefonicky si Predávajúci vyžiada od Kupujúceho doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného/opraveného podania Kupujúcim;
e) Ak Kupujúci nedoplní podanú reklamáciu v zmysle písm. d) tohto bodu Podmienok bez zbytočného odkladu, a to najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia výzvy Predávajúceho podľa písm. d) tohto bodu Podmienok, bude Predávajúci považovať takéto podanie Kupujúceho za neopodstatnené.
Článok VIII.
Vybavenie reklamácie
1. Na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré Kupujúci uplatňuje (podľa bodov 4. až 9. tohto článku Podmienok), Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie.
2. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybaví Predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
3. O vybavení reklamácie vydá Predávajúci reklamačný protokol, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O vybavení reklamácie Predávajúci informuje Kupujúceho prostredníctvom e-mailu alebo iným vhodným spôsobom. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašle Predávajúci opravený Tovar Kupujúcemu alebo Tovar vymení za nový Tovar alebo vráti zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
4. Ak ide o vadu, ktorú môže Predávajúci odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená.
5. Namiesto odstránenia vady môže Kupujúci požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak tým nevzniknú Predávajúcemu neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady.
6. Namiesto odstránenia vady Tovaru môže Kupujúci žiadať výmenu Tovaru za Tovar bez chýb, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby Tovar mohol Kupujúci riadne užívať ako Tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave Tovaru alebo pre väčší počet vád tento riadne užívať.
8. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru.
9. Reklamáciu vybaví Predávajúci odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
10. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia Tovaru sa riadi ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“). V prípade ak Tovar kupujete cez náš e-shop ako podnikateľ v zmysle § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov vzťahujú sa na Vás pri uplatnení zodpovednosti za vady primerane ustanovenia o kúpnej zmluve podľa tohto právneho predpisu. Pri uzatváraní kúpnej zmluvy podnikateľom podľa tohto bodu sa na ustanovenia kúpnej zmluvy vzťahujú prednostne ustanovenia Obchodného zákonníka.
Článok IX.
Odstúpenie od zmluvy
1. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
2. V prípade, že ste spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte v súlade s ustanovením § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 30 dní odo dňa prevzatia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý nájdete na konci tohto dokumentu.
3. Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:
a) Tovar, ktorého Cena závisí od pohybu cien na finančného trhu nezávislých na Našej vôli a môže k nim dôjsť počas lehoty na odstúpenie od Zmluvy;
b) Tovar, ktorý bol zhotovený podľa vašich osobitných požiadaviek, ktorý bol vyrobený pre Vás na mieru alebo Tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa;
c) Tovar v uzavretom obale, ktorý bol z obalu vyňatý a z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov ho nie je vhodné vrátiť;
4. Lehota na odstúpenie podľa čl. 2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.
5. V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 30 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než Nám Tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť Nám.
6. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 2 Podmienok ste povinní v lehote do 30 dní od odstúpenia Nám Tovar zaslať, odovzdať Tovar Nám alebo Nám poverenej osobe na prevzatie Tovaru, pričom nesiete náklady na vrátenie Tovaru k Nám. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pre dodanie Tovaru ponúkali.
7. Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 30 dní. V prípade, že sme Vám ešte nevrátili Cenu, sme oprávnení pohľadávku z titulu nákladov započítať voči Vašej pohľadávku na vrátenie Ceny.
8. My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo požadovať, nie sme schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 30 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste Celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
9. Od Zmluvy sme oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.
Článok X.
Podávanie podnetov a sťažností
1. Alternatívne riešenie sporu s Kupujúcimi spotrebiteľmi:
a) Kupujúci spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu vybavenia reklamácie, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: obchod@gabionylemon.sk / obchod@gabionylemon.cz / /obchod@plotylemon.sk / sklep@gabionylemon.pl, ak medzi zmluvnými stranami vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Kupujúci spotrebiteľ domnieva, že Predávajúci (v tomto prípade tzv. obchodník) porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na žiadosť Kupujúceho spotrebiteľa zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má Kupujúci spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“);
b) Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
c) Návrh môže Kupujúci - spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov;
d) Ďalej má Kupujúci - spotrebiteľ právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke:
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
Článok XI.
Záverečné ustanovenia
1. Ak zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim obsahuje medzinárodný prvok (teda napríklad budeme zasielať tovar mimo územia Slovenskej republiky), bude sa vzťah vždy riadiť právom Slovenskej republiky. Ak je kupujúcim Spotrebiteľ nie je týmto dojednaním dotknuté žiadne právo vyplývajúce z príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky alebo Európskej Únie.
2. Pri uzatváraní kúpnej zmluvy podnikateľom ako kupujúcim cez e-shop sa na ustanovenia kúpnej zmluvy vzťahujú prednostne ustanovenia Obchodného zákonníka ak pred týmto právnym predpisom nemajú prednosť iné všeobecne záväzné právne predpisy vzťahujúce sa na kúpu Tovaru na diaľku.
3. Všetku písomnú korešpondenciu si zmluvné strany doručujú elektronickou poštou. E-mailová adresa Predávajúceho je uvedená v identifikačných údajoch Kupujúceho na začiatku týchto Podmienok. Predávajúci bude doručovať korešpondenciu na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú došlo ku kontaktovaniu Predávajúceho.
4. Zmluvu je možné meniť len na základe vzájomnej písomnej dohody. Predávajúci je oprávnený zmeniť a doplniť tieto Podmienky. Táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene bude Kupujúci informovaný iba v prípade, že má vytvorený Užívateľský účet (aby túto informáciu Kupujúci mal v prípade, že bude objednávať nový Tovar. Zmena týchto podmienok však nezakladá právo výpovede, keďže nejde o Zmluvu, ktorú by bolo možné z povahy Zmluvy vypovedať), alebo Predávajúci má na základe Zmluvy dodávať Tovar pravidelne a opakovane. Informácie o zmene Predávajúci zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho po nadobudnutí účinnosti týchto zmien. Pokiaľ od Kupujúceho do 30 dní od zaslania informácie o zmene nedostane Predávajúci výpoveď uzatvorenej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba je v tomto prípade dva (2) mesiace.
5. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie Predávajúci zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, majú zmluvné strany právo od Zmluvy odstúpiť.
6. Súčasťou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
7. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Predávajúceho. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostane Kupujúci e-mailom, a teda bude má vždy prístup k Zmluve aj bez súčinnosti Predávajúceho. Predávajúci odporúča vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.
8. Na činnosť Predávajúceho sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
9. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 1.11.2024
Adresát: ……………………………
Uplatnenie reklamácie
Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom:
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom
Predávajúci (Obchodník):
(Zákazník doplní údaje z faktúry)
LEMON trade, s.r.o. so sídlom Družstevná 849, Nižná , PSČ: 027 43, IČO: 50 753 673, zapísaná v OR SR Okresného súdu Žilina, vložka č. 67304/L, odd. Sro,
Webové sídlo: https://gabionylemon.sk, telefonický kontakt: +421 910 741 082, mailová adresa: obchod@gabionylemon.sk
Číslo faktúry: ……………………………………………………
Kupujúci (spotrebiteľ):
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* : ……………………………………………………
Adresa (mesto, ulica, č., PSČ) spotrebiteľa/spotrebiteľov*: …………………………………………………………………………………………………………
Telefón: ……………………………………………………
E-mail: ……………………………………………………
Číslo účtu, na ktorý požadujem vrátiť peniaze: ……………………………………………………
Týmto oznamujem, že odstupujem od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku v súlade so Všeobecnými obchodnými podmienkami pričom predmetom tejto zmluvy je nasledovný tovar:
Číslo tovaru | Názov tovaru | Vrátené množstvo |
Dátum objednania Tovaru/dátum prijatia Tovaru* …………………………
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) …………………………
Dátum odoslania tohoto oznámenia o odstúpení …………………………
*Nehodiaca sa prečiarknite.